Hur anmäler jag strömavbrott?

Uppdaterad:

Du kan kontrollera om strömavbrottet redan är felanmält, det gör du via vår avbrottskarta

Om strömavbrottet inte redan är anmält kan du göra detta via avbrottskartan genom att klicka på den blå knappen "Anmäl strömavbrott" under "Syns inte ditt avbrott i kartan?" eller genom att ringa till Felanmälan på telefon 020-44 11 00 som har öppet dygnet runt. För att göra en felanmälan via webben krävs tillgång till BankID.

När kommer strömmen tillbaka?

När vi har lokaliserat felet och vet vilka insatser som behövs kan vi göra en estimering om hur lång tid det kommer ta innan elen är tillbaka. När våra tekniker är på plats och under tiden vi letar efter felet kan det vara så att strömmen kommer och går. Om du är anmäld till vår avbrottsinformation får du uppdateringar via sms och/eller e-post. Anmäl dig via Mina sidor eller Energikonto.



 

Hittar du inte vad du söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?