Ellevio kundservice
Vad kan vi hjälpa dig med?
Hur kan jag få fakturan?
Uppdaterad:
Det finns olika alternativ för hur du kan få och betala din faktura från oss på Ellevio.
Som privatkund kan du välja på e-faktura, e-postfaktura, Kivra och post.
Om du väljer e-faktura skickar vi den direkt till din internetbank, om du väljer att få din faktura via e-post skickar vi den till dig som en PDF-fil. Du anmäler dig enklast för e-faktura och e-postfaktura genom att logga in på Mina sidor. Under "Fakturor" ser du vilken fakturametod du har idag, och kan välja det alternativ som passar dig bäst. Om du inte har möjlighet att logga in på Mina sidor ber vi dig kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig ändra faktureringssätt.
Om du får fakturan via post av oss och har anslutit dig till Kivra skickas din faktura automatiskt dit.
Alla ovan fakturasätt kan kombineras med autogiro, vilket innebär att din faktura automatiskt blir betald på förfallodagen. Du ansöker enklast om autogiro via din egen bank, ange Ellevio AB som betalningsmottagare.
Som företagskund kan ni välja på e-postfaktura, elektronisk faktura (PEPPOL eller SVE-faktura) och post. Dessa fakturasätt kan kombineras med autogiro.
För att ändra fakturasätt ber vi er kontakta vår kundservice på telefon 0771-53 53 00 eller via vårt kontaktformulär. För att ansöka om autogiro behöver ni fylla i en autogiroansökan och skicka in till oss för registrering.
Fler frågor och svar om faktura & betalning
Hittar ni inte vad ni söker?
Kontakta oss här