Varför har jag fått ett avtal med GodEl?

Uppdaterad:

Anledningen till att du fått ett avtal med GodEl är att du dagen du flyttade in i din bostad eller lokal, dvs samma dag som ditt avtal med Ellevio startade, inte hade gjort ett eget val gällande elhandlare. Då vi på Ellevio har leveransplikt, och är skyldiga att säkerställa att du även har ett avtal med en elhandlare, har vi anvisat dig ett elhandelsavtal med vår samarbetspartner GodEl. 

För att du ska få el till din bostad eller lokal behöver du teckna två olika avtal, dels med elnätsägaren i området (Ellevio) och dels med en elhandlare som du köper själva elen som du använder ifrån. Du kan fritt välja elhandlare, om du är osäker på vilken elhandlare du ska välja kan du jämföra elavtal på Elpriskollen.

Vad händer nu? 

Antingen fortsätter du ditt avtal med GodEl, då behöver du inte göra något alls. 

Vill du byta ifrån GodEl till annan elhandlare kontaktar du den elhandlare du valt och uppger att du vill teckna avtal. Tänk på att du behöver uppge ditt anläggnings-id när du är i kontakt med elhandlaren, det hittar du på avtalet från oss. 

Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?