När behövs en fullmakt?

Uppdaterad:

Om det inte är du som står på elnätsavtalet men kontaktar kundservice för att hjälpa någon annan behöver vi oftast få in en fullmakt först som bekräftar att du får hantera ärendet. Det gäller till exempel när du ska: 

  • Teckna avtal
  • Säga upp avtal
  • Ändra fakturaadress
  • Ändra faktureringssätt
  • Få information kring betalstatus eller skulder gällande fakturor

Använd gärna vår fullmaktsmall, enklast skickas den in via e-post till oss. Observera att vi behöver få in fullmakten innan vi kan hjälpa till med ärendet. 

Om du kontaktar kundservice via telefon går det även att använda så kallad muntlig fullmakt, då behöver personen som står på elnätsavtalet finnas med vid samtalet för att identifiera sig och bekräfta att du får hantera ärendet. 

Om du är god man eller förvaltare behöver vi få in fullmakt, registerutdrag eller förordnande om detta.

Hittar du inte vad du söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?