Ellevio kundservice
Vad kan vi hjälpa dig med?
Har jag fått sms/samtal som är bluff eller bedrägeri?
Uppdaterad:
Vi på Ellevio ringer inte upp eller skickar ut sms till våra kunder gällande avtal/erbjudanden/rabatter eller specialpriser. Vi kontaktar inte heller dig gällande information om att du som kund fått en faktura, att du har en faktura som är redo för betalning eller att du ska få en återbetalning. Vi ber dig inte svara på några sms, följa någon länk eller uppge bank/kontouppgifter. Om någon ber dig logga in med BankID, avsluta genast samtalet. Detta är ett bedrägeriförsök, vi ber aldrig kunder logga in eller identifiera sig med BankID.
Om du som kund ringt in till vår kundservice kan du få alternativet att identifiera dig med BankID, har man inte tillgång till BankID finns det andra sätt för vår kundservice att identifiera dig som kund.
Sms som du som kund får från oss på Ellevio gäller avbrottsinformation vid strömavbrott, information vid flytt eller information kring elmätarbyte.
Vi på Ellevio använder oss inte av någon telefonförsäljning, vi bedriver inte någon försäljning och vi har inte heller några specialpriser, rabatter eller erbjudanden.
Vi samarbetar inte med tredjepartsaktörer, till exempel företag som bedriver verksamhet genom att erbjuda tjänster gällande samfakturering eller upphandling av avtal.
Om du har frågor och funderingar kring avtal och försäljning kan du som privatperson besöka Konsumenternas Energimarknadsbyrå eller Konsumentverket, är du företagskund kan du kontakta Svensk Handel.
Konsumenternas Energimarknadsbyrå sammanställer en lista gällande de företag som många personer kontaktar byrån om där personer behöver hjälp gällande en pågående tvist, listan innehåller som haft flest frågor de senaste 12 månaderna.
Fler frågor och svar om ellevio & elmarknaden
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta oss här