Du kan radera ditt användarkonto direkt inne i appen genom att gå till "Mitt hem", "Om appen", "Ta bort appkonto". Därefter kan du avinstallera appen och efter några dagar kommer…
Vi presenterar ett temporärt värde när vi saknar ett uppmätt värde från mätaren. Anledningarna kan vara många men ofta är det att vi tillfälligt saknar kommunikation med mätaren…
Som företagskund ändrar ni er fakturadress genom att kontakta vår kundservice, antingen via vårt kontaktformulär eller via telefon 0771-53 53 00. Tänk på att ni även…
Det finns olika alternativ för hur ni kan få och betala er faktura från oss på Ellevio. Som företagskund kan ni välja något av följande alternativ: E-postfaktura Elektronisk…
If you are making you payment from outside of Sweden you might need Ellevio's bank details Suppliers name: Ellevio AB Bank name: SEB (Skandinaviska Enskilda Banken AB) Bankgiro:…
Om du har skyddad identitet, så kallad sekretesskund hos oss på Ellevio, och ska teckna eller säga upp elnätsavtal i samband med flytt ber vi dig kontakta vår kundservice via…
För att du ska få el i din bostad behöver du ha två stycken olika avtal, ett för elnät och ett för elhandel, och du får i samband med det två olika fakturor. Fakturan du får…
Om du till exempel ska bygga ut eller bygga ett nytt hus och önskar ändra placeringen på en luftledning eller en jordkabel behöver det göras en så kallad servisändring eller…
Priset du betalar hos oss är beroende på vilket abonnemang och vilken huvudsäkring du har. Om du är privatkund hittar du våra prislistor på denna sida . Om ni är företagskund…
Telefonnumret till Ellevios kundservice är 0771-53 53 00. Öppettider för felanmälan är dygnet runt och för övriga ärenden helgfria vardagar klockan 08:00 till 17:00. Du kan även…