Vi vill bli bättre. För att vi ska bli så bra som möjligt är det viktigt att du talar om för oss om du inte är nöjd. Du behöver inte vara så formell, det viktigaste är att du ger oss möjlighet att rätta till eventuella fel så snabbt som möjligt.
I första hand ska du kontakta vår kundservice och framföra dina synpunkter eller ditt klagomål. Här kan du komma i kontakt med kundservice. Du kan även ringa vår kundservice på 0771-53 53 00.
Om du inte är nöjd med svaret från vår kundservice, kan du skicka en reklamation till vår Kundvårdsgrupp. Antingen skickar du ett mail till kundvardsgrupp@ellevio.se eller ett vanligt brev till:
Ellevio Kundservice
Kundvårdsgruppen
Forsövägen 4
821 60 Arbrå
Om vi har orsakat dig någon form av skada, till exempel i samband med ett strömavbrott, kan du göra en skadeståndsanmälan.
Du kan också få hjälp kring tvist och oberoende användarrådgivning hos andra än oss, till exempel:
Oberoende rådgivning
Tvistlösning
Dina rättigheter som konsument
Ellagens kapitel 11 reglerar dina rättigheter som konsument. Även de allmänna avtalsvillkoren innehåller information om dina rättigheter. Här kan du läsa Ellagen i dess helhet.
Om du har frågor eller behöver hjälp kan du ringa vår kundservice på 0771-53 53 00.