Energikonto

För dig som företagskund på Ellevio erbjuder vi Energikonto. Där har vi samlat alla uppgifter om era elanläggningar som ni behöver för att hålla koll på företagets elanvändning och elnätskostnader.

Energikonto innehåller:

  • Förteckning över alla elanläggningar ni har hos oss
    • Funktion att skapa och hantera grupper av anläggningar
    • Funktion för att summera elanvändning/Elproduktion för alla eller grupper av anläggningar
  • Detaljerad information för varje enskild anläggning
    • Mätdata
    • Mätarställningar
    • Anläggningsdata
    • Elnätsabonnemang mm
  • Alla era fakturor 5 år tillbaka.
  • Aktuella och historiska mätdata presenteras som grafer och tabeller för alla typer av mätvärden. Alla mätdata kan exporteras till excel.
    • Månadsvärden
    • Timvärden
    • Elanvändning
    • Elproduktion/Inmatning
    • Reaktiv Energi
    • Låglast, Höglast, Maxeffekter
  • Beställa och hantera strömavbrottsinformation, meddelanden via e-post eller sms.

Observera att användning av mjukvarurobot för inloggning och inhämtning av information inte är tillåtet.

Skapa ett användarkonto

För att kunna logga in och använda Energikonto behöver ni skapa ett användarkonto. För att skapa användarkonto behöver du ange ditt organisationsnummer samt kundnummer. Ditt kundnummer hittar du på din faktura från Ellevio.

Energikonto är gratis och öppet dygnet runt. Välkomna!

Vanliga frågor och svar

Om du har ett Energikonto med en äldre e-postadress, som du fortfarande har tillgång till, som användarnamn kan du logga in med den och uppdatera dina inloggningsuppgifter under Kontoinställningar. 

Har du bytt e-postadress, dvs inte har tillgång till den gamla e-postadressen, löser du det enklast genom att registrera dig på nytt med din nya e-postadress. 

Logga in på Energikonto, under Kontoinställningar kan du ändra ditt användarnamn och lösenord.

Kontrollera att du har angett ett giltigt användarnamn (dvs en giltig e-postadress) samt lösenord. Lösenordet ska bestå av minst sex tecken varav minst en versal, siffra eller specialtecken. Kontrollera även att du har angett rätt organisationsnummer och kundnummer. Kan du fortfarande inte registrera dig, kontakta vår kundservice på telefon 0771-53 53 00. 

Text uppdaterad: 13 december 2021

Hjälpte den här sidan dig?