Har jag fått sms/samtal som är bluff eller bedrägeri?

Uppdaterad:

Vi på Ellevio ringer inte upp eller skickar ut sms till våra kunder gällande avtal, erbjudanden, rabatter eller specialpriser. Vi använder oss inte av någon telefonförsäljning och vi samarbetar inte med någon tredjepartsaktör som till exempel bedriver verksamhet genom att erbjuda tjänster gällande samfakturering eller upphandling av avtal. 

När du som kund ringer in till vår kundservice kommer du i samtal med vår rådgivare bli ombedd att identifiera dig med BankID, om du inte har tillgång till BankID finns det andra sätt för vår kundservice att identifiera dig som kund. Detta gör vi för din och vår säkerhet så att vi vet att vi pratar med rätt person. 

Sms får du som kund från oss på Ellevio gällande till exempel avbrottsinformation och aktivering av solcellsanläggning. Om du, eller någon annan i ditt ställe, tecknat ett avtal där anläggningen för tillfället inte har någon el skickar vi ett sms som behöver besvaras innan återkoppling av el kan göras.  

Om du har frågor och funderingar kring avtal och försäljning kan du som privatperson besöka Konsumenternas Energimarknadsbyrå eller Konsumentverket, är du företagskund kan du kontakta Svensk Handel

Konsumenternas Energimarknadsbyrå sammanställer en lista gällande de företag som många personer kontaktar byrån om där personer behöver hjälp gällande en pågående tvist, listan innehåller som haft flest frågor de senaste 12 månaderna. 

Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?