Jag har flyttat in och har ingen el, hur sätter jag på den?

Uppdaterad:

Om du just flyttat in eller fått tillgång till en bostad där det saknas el kan det bero på olika anledningar.

  • Har du tecknat ett avtal med Ellevio (som elnätsföretag)?
  • Är rätt datum angett för inflytt?
  • Ellevio kan ha stängt av elen, t.ex. för att bostaden stått tom en tid. 

Kontakta vår kundservice på telefon 0771-53 53 00 så vi kan hjälpa dig att titta på vad som hänt eller om du t.ex vill ändra datum för inflytt.
När du har varit i kontakt med oss kan elen sättas igång på olika sätt beroende på vilken mätare du har och vart den sitter, de flesta av våra mätare kan koppla på elen via fjärrstyrning på distans. Innan vi kopplar på elen behöver du bekräfta att det är säkert att göra detta, det gör du enklast genom att svara på ett sms som vi skickar ut till dig, oftast kopplas elen på omgående men det kan ta upp till 4 timmar. Om inte det skulle fungera kommer vi att skicka ut en tekniker till mätaren, teknikern kommer då kontakta dig för tidsbokning senast nästkommande vardag. Vi kan aldrig garantera att elen sätts igång samma dag.

Om du misstänker att strömmen gått endast i din bostad kan du kontrollera din elcentral för att undersöka om det gått en säkring eller propp. 


Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?