Min anläggning har brister, vad behöver jag göra?

Uppdaterad:

I samband med att Ellevios installatör var på plats för att byta din elmätare upptäcktes brister på/vid din anläggning och elmätaren kunde inte bytas ut. Vi informerar om detta på olika sätt: muntligen eller via lapp i brevlådan från installatören som var på plats, eller via brev, telefonsamtal eller sms från Ellevio.

Bristerna som upptäckts kräver att du kontaktar ett behörigt elinstallatörsföretag för åtgärd, för att hitta ett behörigt företag hänvisar vi till elsäkerhetsverket. 

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta oss, antingen via de kontaktuppgifter som fanns med i informationen från oss eller via telefon 0771-53 53 00.

Enligt elsäkerhetslagen (2016:732) är det anläggningsinnehavaren som är ansvarig för att åtgärda påtalade brister. Läs mer om ditt ansvar här.

Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?