Håll dig uppdaterad vid strömavbrott

Strömavbrott kan vara både planerade eller hända plötsligt. Oavsett vilket så vet vi att du som kund vill ha information snabbt. Du kan få information vid strömavbrott genom sms eller e-post. Följ ditt strömavbrott med uppdateringar, prognos och vad det beror på.

Så här anmäler du dig

  1. Logga in på Mina sidor (högst upp till höger, grön knapp)
  2. Anmäl om du önskar få avbrottsinformation via sms och/eller mejl.

laggdags_840x420.png

  • Driftsystemet känner av om ett fel har inträffat och skickar ut information till de kunder som påverkas.
  • Om felet finns i lågspänningsnätet, alltså elnätet närmast ditt hus, behöver vi få in en felanmälan för att det ska registreras. I samband med det får du och andra kunder som påverkas information om strömavbrottet från oss.

Har du fått meddelande om att avbrottet är fixat men saknar fortfarande ström? Då kan det skett ett fel som vi inte fått felanmälan om ännu. Kontakta oss gärna på telefonnummer 020-44 11 00 så att vi kan åtgärda det.

  1. Logga in på Mina sidor (högst upp till höger, grön knapp)
  2. Du hittar en översikt över de anläggningar du anmält till oss. Ta bort de uppgifter du inte vill längre ska få sms eller e-post.

Du vet väl om....

...att vi också har en avbrottskarta där du kan se både oplanerade och planerade strömavbrott?

avbrottskartan_2.png

Vanliga frågor och svar

Om du vill ändra dina kontaktuppgifter så kan du logga in på Mina sidor för att ändra mobilnummer och/eller e-postadress dit vi skickar strömavbrottsinformation.

Gör så här för att ändra dina uppgifter:

Klicka på Strömavbrott i mobilen i översta menyraden

Klicka på Ändra prenumeration

Ändra uppgifterna, eller lägg till uppgifter om det saknas, och klicka sedan på Spara

Nej, om du säger upp ditt elnätsavtal kommer din prenumeration sägas upp automatiskt. Det gäller även om du flyttar inom Ellevios nätområde, du behöver då aktivera din prenumeration på din nya anläggning. 

Besök Mina sidor, gå till sidan med översikt över dina anläggningar och prenumerationer. Du kan enkelt markera vilken eller vilka prenumerationer du vill avsluta.

Du kan också skicka ett sms till 71400. Vill du avsluta prenumerationen skriver du texten "Stopp". Har du flera olika anläggningar och vill avsluta prenumerationen på bara en anläggning, skriv "Stopp (anläggnings-id), till exempel "Stopp 735999111222333444".

Text uppdaterad: 4 december 2021

Hjälpte den här sidan dig?