Mina sidor

För dig som privatkund hos oss på Ellevio erbjuder vi Mina sidor. Där har vi samlat det mesta du behöver veta om din el och din anläggning. Där finns också de kontaktuppgifter vi har från dig.

På Mina sidor innehåller:

  • Din elanvändning, per år eller månad, eller till och med för varje enskild timme om du har timmätning
    • Allt går att exportera
  • Dina mätaställningar
  • Din elproduktion/inmatning (om du har det)
  • Dina fakturor
  • Dina avtal och priser
  • Dina kontaktuppgifter
  • Andra tjänster
    • Hantera prenumeration på strömavbrottsinformation via sms eller e-post
    • Hämta ditt solcellsintyg
    • Hantera lokalt kundgränssnitt

Logga in på Mina sidor

1. BankID

Du kan logga in med BankID/Mobilt BankID, vilket är det enklaste sättet att logga in på oavsett om du har skapat ett användarkonto sedan tidigare eller inte.

2. Användarkonto

Du kan använda ett användarkonto med användarnamn och lösenord. Om du vill använda användarkonto som inloggning så behöver du användarnamn och lösenord. Vid skapandet av ett nytt användarkonto behöver du ditt kundnummer, som du enklast hittar på fakturan från Ellevio.

Bra att veta kring Mina sidor

  • Mina sidor är gratis!
  • Användning av mjukvarurobot för inloggning och inhämtning av information är inte tillåtet.
  • Vi rekommenderar att du använder Chrome, Firefox eller Safari.

Vanliga frågor och svar

Vid skapandet av ett nytt användarkonto behöver du ha tillgång till ditt kundnummer, det hittar du enklast på fakturan. Användarnamn är en e-postadress och du väljer själv ett lösenord. Observera att du inte kan skapa ett konto förrän ditt elnätsavtal är aktivt hos oss.

Läs mer om Mina sidor och hur du skapar ett konto här.

Kontrollera att du har angett ett giltigt användarnamn (giltig e-postadress) och lösenord eller personnummer och kundnummer på den som står på elnätsavtalet vid inloggning med BankID/Mobilt BankID.
Vi rekommenderar att du använder webbläsarna Chrome, Firefox eller Safari.

Du kan inte logga in på Mina sidor förrän ditt elnätsavtal är aktivt hos oss, det vill säga när du flyttat in i din nya bostad.

Om problemet kvarstår kan du göra en felanmälan hos vår kundservice. Beskriv ditt problem så tydligt som möjligt och ange ditt kundnummer, användarnamn (e-postadress) samt tidpunkt då felet inträffade.

Om du glömt ditt lösenord klickar du på länken "Glömt lösenordet?" vid inloggning. Fyll i ditt användarnamn, dvs din e-postadress, så skickar vi ett mejl till dig med information om hur du får ett nytt lösenord.

Få bättre koll på ditt klimatavtryck!

Att hålla koll på sin elanvändning är smart, både för ekonomin och för klimatet. Därför har vi skapat vår Ellevio-app med en mängd smarta funktioner som hjälper dig att hålla koll.

Ellevio-appen

Text uppdaterad: 3 december 2021

Hjälpte den här sidan dig?