Autogiro - ett enkelt och tryggt sätt att betala dina räkningar varje gång.
Hur vet jag att Ellevio registrerat min anmälan och att fakturan kommer dras via autogiro?
På din internetbank kan du se status för de mottagare du anmält autogiro för. När du precis har anmält är status "Anmälan under behandling". När anmälan har godkänts är status "Godkänd" och din nästa faktura kommer att dras via autogiro. Eftersom vi precis byter faktureringssystem tar det lite längre tid och du kan ännu inte se någon ändrad status, det dröjer ca en vecka till.
Du kan även se på din nästa faktura om det står ”betalas via autogiro”. Om det inte gör det behöver fakturan betalas manuellt.
Fler frågor och svar autogiro hittar du här.
Det snabbaste, enklaste och säkraste sättet att teckna autogiro är att göra det direkt via din internetbank. För att spara på miljön rekommenderar vi att du väljer att få din faktura via e-post istället för på papper.
Du kan också ladda ner autogiroansökan, och skicka kostnadsfritt till oss.
Om du har några frågor eller vill ändra ditt sätt att betala dina fakturor från Ellevio är du välkommen att ringa oss på 0771-53 53 00. Du kan även ändra via din bank eller internetbank.