Välkommen till Ellevio!

Välkommen till oss på Ellevio. Som vi tidigare har informerat om är Ellevio ägare till Nynäshamn Energi. Den 12 juni övergår ditt elnätsavtal från Nynäshamn Energi till Ellevio och du är från och med den dagen kund hos oss. Du behåller ditt nuvarande elnätsavtal och priserna ändras inte. Självklart behåller du också ditt elavtal med den elhandlaren du har valt.

I praktiken innebär det att du från och med den 12 juni får hjälp av Ellevios kundservice i samtliga ärenden som gäller elnät, oberoende om du flyttar, har en fakturafråga eller vill veta något om din elmätare.

Ellevio tar nu också det fulla ansvaret för underhåll, drift och övervakning av elnätet i ditt område. Vi har redan börjat planera för förbättringar och förstärkningar av elnätet runt omkring Nynäshamn, Sorunda och Ösmo.

Genom att medarbetarna i Nynäshamn Energi kommer att fortsätta jobba för Ellevio kan vi dessutom garantera kontinuitet och lokalkännedom.

På den här sidan har vi sammanställt det viktigaste för dig som är ny kund hos Ellevio.

Vi kommer att finnas på plats på Nynäskalaset den 4-6 augusti i Nynäshamn. Kom gärna och träffa oss då!

Vad kommer att hända nu?

Inom kort kommer att du få en slutfaktura från Nynäshamn Energi för din elanvändning för maj månad. Från och med juni faktureras du av Ellevio. Du kommer att få dina fakturor med samma intervall som tidigare. Ellevio anlitar Energikundservice Sverige AB för att hantera faktureringen av elnätskostnaderna och våra kunders inbetalningar.

13 juni 2017 - Felaktig avtalsbekräftelse om nytt elavtal

I dagarna har det felaktigt gått ut ett brev om nytt anvisningsavtal hos Fortum till ett antal kunder inom Nynäshamns kommun. Felet, som berodde på ett misstag hos oss på Ellevio, skedde i samband med att vi flyttade elnätsavtal från Nynäshamn Energi till Ellevio. Fortum är det elhandelsbolag vi anvisar till i de fall våra kunder inte gjort ett aktivt val. Vi har nu rättat till vårt misstag och säkerställt att alla har kvar sitt ursprungliga elavtal. Alla kunder behåller alltså sitt nuvarande elavtal med det elhandelsbolag som man själv har valt.

Är du en av dem som fått ett sådant här brev behöver du alltså inte göra någonting och kan bortse från brevet om nytt elavtal. Vi ber om ursäkt för det inträffade och om du fortfarande har frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

 

Våra tjänster

Mina sidor kan du följa din elanvändning, se dina fakturor och mycket mer. Mina Sidor finns både på ellevio.se och som mobilapp. För att kunna logga in och använda Mina sidor behöver du skapa ett användarkonto.

På vår strömavbrottskarta kan du se pågående och avslutade strömavbrott i ditt område. Du kan också få sms om strömavbrott direkt till din mobiltelefon.

På vår projektkarta kan du se alla pågående och planerade elnätsprojekt i närheten av där du bor.

Kontakta oss!

​Ring om strömavbrott dygnet runt:
020-44 11 00

Sköt dina ärenden smidigt via Mina sidor

Kundservice, vardagar 8-17
Telefon: ​020-46 00 00 (från utlandet +46 (0)771-41 05 00)
Fax: ​020-46 11 46 (från utlandet +46 (0)278 277 60)
E-post: ​kundservice@ellevio.se

Postadress:
Ellevio kundservice
Box 33
820 10 Arbrå​