Jag har upptäckt klotter, var anmäler jag det?

Uppdaterad:

Om du upptäcker klotter på ett kabelskåp, en nätstation eller någon annan anläggning som Ellevio äger så beror det på var i landet du befinner dig gällande var du anmäler detta.

För klotter som upptäcks i Stockholm (city, söderort eller västerort) ber vi dig kontakta Color Off som Ellevio har avtal med gällande klottersanering. Du når dem enklast via e-post info@coloroff.se, men även via telefonnummer 08-605 50 20. Skicka med bilder på det klotter du upptäckt så att Color off kan göra en bedömning av ärendet.

För klotter som upptäcks i Täby ber vi dig kontakta Täby Kommun som själva är ansvariga för att sanera klotter, du når dem på telefonnummer 08-555 594 45.

För klotter som upptäcks på Lidingö ber vi dig kontakta Lidingö Stad som själva är ansvariga för att sanera klotter, du når dem på telefonnummer 08-731 33 03.

För övriga områden där Ellevio är elnätsägare ber vi dig kontakta vår kundservice, du når oss genom att klicka på "Kontakta oss här!" nedan. Använd gärna vårt kontaktformulär och skicka med bilder på det klotter du upptäckt.

Hittar du inte vad du söker?

Kontakta oss här!

Hjälpte den här sidan dig?