Ellevio kundservice
Vad kan vi hjälpa dig med?
Hur gör jag för att få sms om strömavbrott?
Uppdaterad:
Du kan anmäla dig genom att skicka ett sms med "Start (kundnummer) (anläggnings-id) till 71400, till exempel "Start 1234567 735999111222333444".
Du kan också logga in på Mina sidor eller Energikonto och fylla i anmälan där.
Om du vill få strömavbrottsinformation på flera anläggningar gör du en registrering på varje anläggnings-id.
När vi har registrerat ett fel på elnätet i vårt driftsystem, eller när vi har fått in en felanmälan, skickas ett sms till dig.
Du bestämmer själv vilka telefonnummer som du vill lägga upp som prenumeranter på dina/era anläggningar. Det finns inte några begränsningar gällande hur många som kan få information om strömavbrott för samma anläggning.
Fler frågor och svar om strömavbrott
Hur gör jag för att ändra mina kontaktuppgifter för avbrottsinformation?
Jag ska flytta, behöver jag avsluta min prenumeration på strömavbrottsinformation?
Kan jag få strömavbrottsinformation om jag har ett utländskt mobilnummer?
Hur avslutar jag prenumerationen på strömavbrottsinformation?
Jag vill endast få information om strömavbrott via e-post, hur gör jag?
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta oss här