Ellevio Kundservice
Vad kan vi hjälpa dig med?
Vad händer om jag inte betalar min faktura?
Uppdaterad:
Om Ellevio inte har tagit emot betalning för din faktura på förfallodagen skickar vi ut en påminnelse efter ungefär en vecka, påminnelsefakturan innehåller även en påminnelseavgift.
Vi rekommenderar dig att betala omedelbart för att undvika ytterligare avgifter.
Om påminnelsefakturan inte är betald vid förfallodatum går den vidare i vår kravprocess. Ellevio använder inkassoföretaget Intrum som skickar ett inkassokrav till dig.
Om du har frågor kring ditt inkassokrav ber vi dig kontakta Intrum, kontaktuppgifter finns på inkassokravet.
Läs mer om vår process för faktura och betalning
Mer information om faktura & betalning
Här samlar vi de vanligaste frågorna och svaren vi får inom ämnet:
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta oss här!