Hansen Technologies vann Ellevios MDM-upphandling
2019-01-09

Om Ellevio AB:
Ellevio AB är ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi ser till att elen kommer fram till mer än ca 941 000 hem och arbetsplatser från Halland i söder till Hälsingland i norr och från Smögen i väster till Stockholm i öster. Vi investerar och underhåller elnätet på landsbygden och vi förstärker och förnyar elnätet i städerna. Vi har drygt 450 anställda och sysselsätter totalt cirka 3000 personer runt om i landet. Ellevio, som har sitt säte i Stockholm, ägs av Tredje AP-fonden, Folksam, Första AP-fonden och kanadensiska OMERS Infrastructure som investerar i infrastruktur för OMERS, en av Kanadas största pensionsförvaltare.

Om Hansen CX:
Hansen är världsledande inom fakturering och kundvård inom 4 branscher med olika lösningar under varumärket HansenCX. Med över 40 års erfarenhet sysselsätter Hansen Technologies Group över 1 000 experter. Hansens beprövade och skalbara lösningar samt innovativa och flexibla erbjudanden gör det möjligt för mer än 500 klienter att leverera kostnadseffektiva affärsinitiativ för att förbättra sina kunders erfarenheter. Hansen har kontor över hela världen i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Tyskland, Nederländerna, Australien, Nya Zeeland, Kina, Argentina, Sydafrika och i USA som tjänar 100 miljoner kunder i över 80 länder.

www.hansencx.com

#pressmeddelande, #bohuslän, #dalarna, #gästrikland, #halland, #skaraborg, #stockholm, #värmland

Dela gärna