Service Owner Mätvärden

Maila oss Plats: Stockholm

Användare ikon Avdelning: Customer and Market

Kalendar ikon Sista ansökningsdag:

Ansök

Vi är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Hos oss blir du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen!

Om rollen som Service Owner Mätvärden

Som Service Owner Mätvärden arbetar du med att säkerställa att mätvärdestjänsterna från våra leverantörer levereras enligt avtal. Du bevakar och följer upp fakturor, KPI:er och SLA:er. Du rapporterar och följer även upp incidenter och risker inom tjänsteområdet. Det är också du som är kontaktytan mellan verksamheten inom våra mätvärdesteam (månad & tim) och leverantör samt verkar för en professionell och god relation som främjar samarbetet. I rollen ingår även att identifiera, kravställa och driva utveckling för ökad kund/verksamhetsnytta samt anpassning mot marknadsförändringar.

Du deltar och driver månadsvisa möten som syftar till uppföljning och optimering av dina tjänsteområden med respektive leverantör. Du behöver också på egen hand strukturera och förbereda underlag inför dessa möten, samt dokumentera resultat och frågor att följa upp till kommande möten. Då leverans och utförande inte alltid sker enligt avtal behöver du vara relationsskapande, kreativ och tydlig i förhandlingssituationer. Du förväntas bygga upp en god förståelse för leverantörsavtalen samt föra ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på kvalitetssäkring av tjänsteleveranserna.

Tjänsten är en specialistroll, organisatoriskt placerad i team Mätdata Månad på enheten Energimätning. Du ingår i Service Manager organisation AMM Services och kommer vid behov kliva in för att stötta upp Service Manager i vissa avseenden. Till Service Manager kommer du även eskalera vidare vissa frågor och problem. Då Service Owner inte upptar en heltidstjänst har du även tilläggsuppdrag kopplat till mätdata månads ansvarsområden.

Om dig

För att du ska trivas i rollen som Service Owner Mätvärden, och utvecklas hos oss tror vi att du uppskattar att arbeta långsiktigt med utvecklings- och avtalsfrågor samt bygga partnerskap. Mycket av det utvecklingsarbete du driver kommer ifrån samverkan med leverantören och det som du och dina kollegor har identifierat. Du har en stark egen drivkraft och är bra på att slutföra projekt och aktiviteter, även de som pågår under lång tid. För att passa i rollen har du:

  • Utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Förhandlingsvana med en god förmåga att skapa gynnsamma partnerskap
  • Erfarenhet av processutveckling är meriterande
  • Meriterande med erfarenhet av avtalsupphandling
  • Flytande i engelska och svenska i såväl tal som skrift

Vilka är vi?

Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.

Vi har tagit emot utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Vi är glada för att en stor del av våra anställda utvecklas internt. Här kan du möta några av våra medarbetare.

Våra värderingar; pålitlighet, engagemang och utveckling fungerar som vår kompass och vägleder oss i vår dagliga verksamhet, i varje möte och samtal, i enkla och svåra situationer. Mångfald och inkludering är en förutsättning för att vi ska lyckas med att nå våra mål. Vi ser olikheter som en tillgång och därför arbetar vi aktivt med att öka mångfalden bland våra medarbetare.

Vårt erbjudande till dig

Här kan du läsa om vårt erbjudande till våra medarbetare. Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid.

Kontakt och information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jeanette Westerbacka på jeanette.westerbacka@ellevio.se eller på tel. 070 964 29 96 alternativt vår rekryterare Peter Priklonsky på peter.priklonsky@ellevio.se eller på tel. 073-302 94 17. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 15/2. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.  

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Ansök

Vår medarbetarprofil

Vi har många olika personligheter hos oss, men våra värderingar ger oss en gemensam grund för hur vi beter oss mot varandra, våra kunder och partners. Vår medarbetarprofil beskriver våra värderingar och vilka beteenden som är viktiga för att du ska trivas hos oss.

Karriärföretag 2020, 2021, 2022