CX Lead Projects

Maila oss Plats: Stockholm

Användare ikon Avdelning: Customer and Market

Kalendar ikon Sista ansökningsdag:

Ansök

Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.

Pålitlighet, engagemang och utveckling är ledstjärnor i vårt arbete och vi tror på en inkluderande kultur och eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter, eftersom vi ser olikheter som en tillgång. Vi har tagit emot utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021 och 2022. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team Customer Experience som CX Lead Projects med placering i Stockholm.  

Om rollen som CX Lead Projects

Du är den som med ett helhetsperspektiv driver verksamhetens strategier och behov till konkreta förbättringar. Rollen som CX Lead Project passar dig som är verksamhetsinriktad projektledare med stort intresse för datadriven kommunikation och kundhantering för en bättre kundupplevelse. Vi har en tydlig vision att utveckla och leverera en ännu bättre kundupplevelse för våra kunder och har precis tagit steget med nya verktyg och strategier för detta arbete. Denna roll kommer bidra starkt till detta genom utveckling av kundmötet med nya dataflöden, processer och arbetsflöden samt förändringsledning för nytt kundfokuserat arbetssätt.

Ditt ansvar blir att utifrån verksamhetens behov leda och koordinera utvecklingsprojekt med teknisk inriktning inom CX-området. Det handlar om att initiera, leda och driva design, kravställning gällande identifierade förändringar/utveckling för förbättrad kundhantering eller kundupplevelser. De olika utvecklingsprojekten kan involvera front end och back end system, datatabeller, datalager, kunddata samt arkitektur. Arbetet driver du i ett korsfunktionellt ”team of exellence” med resurser från CX analyst och data manager, BI utveckling, IT utveckling, arkitektur och webbutveckling.

Din närmsta chef är Head of CX och du kommer ingå i ett CX-team bestående av sju engagerade kollegor där alla har sina ansvarsområden men stöttar, hjälper och utvecklar varandra - och har kul ihop!

Om dig

För att du ska passa och trivas i rollen som CX Lead Projects bör du vara tekniskt intresserad med god förståelse för tekniska strukturer inom Martech och kunskap om digitala kanaler. Vi ser gärna att du har kunskaper om datamodeller och datalager samt god förståelse för arkitektur och system. Har du även kunskap inom UX och Service Design är det en klar fördel.

Utöver det tekniska kunnandet är det viktigt med kunskap och erfarenhet av projektledning, utvecklingsarbete och förändringsledning. I rollen ingår också mycket korsfunktionellt samarbete med BI utvecklare, systemutvecklare och testledare så förmåga att skapa fungerade team, samarbeten och målsättningar är central.

Utbildningsmässigt ser vi gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning på högskolenivå.

Vi söker dig som är en förändrings- och resultatinriktad person som är van att ta egna initiativ och självständigt driva projekt. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna och arbetar enligt en tydlig process där det som påbörjats blir slutfört och håller deadline. Du är också nyfiken och intresserad av ditt expertområde, du ser till att hålla dig uppdaterad om vad som händer såväl internt som externt.

Om du, som vi drivs av att få vara med och skapa förutsättningar för en hållbar framtid är Ellevio rätt arbetsplats för dig. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 31 oktober. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.  

Kontakt och information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Kerstin Elvegård på kerstin.elvegard@ellevio.se eller på tel. 072-986 86 64 eller vår rekryterare Fatou Thunblad på fatou.thunblad@ellevio.se.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Vill du veta mer om oss?

Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.

Ansök

Ellevio och medarbetare

Vi har många olika personligheter hos oss, men våra värderingar ger oss en gemensam grund för hur vi beter oss mot varandra, våra kunder och partners. Vår medarbetarprofil beskriver våra värderingar och vilka beteenden som är viktiga för att du ska trivas hos oss.

Vår medarbetarprofil