Energikonto för företagskunder

För dig som företagskund på Ellevio erbjuder vi Energikonto. Här har vi samlat alla uppgifter om era elanläggningar som ni behöver för att hålla koll på företagets elanvändning och elnätskostnader.

Logga in

Energikonto innehåller:

  • Förteckning över alla elanläggningar ni har hos oss
    • Funktion för att skapa och hantera grupper av anläggningar
    • Funktion för att summera elanvändning/Elproduktion för alla eller grupper av anläggningar
  • Detaljerad information för varje enskild anläggning
    • Mätdata
    • Mätarställningar
    • Anläggningsdata
    • Elnätsabonnemang mm
  • Alla era fakturor 5 år tillbaka.
  • Aktuella och historiska mätdata presenteras som grafer och tabeller för alla typer av mätvärden. Alla mätdata kan exporteras till excel.
    • Månadsvärden
    • Timvärden
    • Elanvändning
    • Elproduktion/Inmatning
    • Reaktiv Energi
    • Låglast, Höglast, Maxeffekter
  • Beställa och hantera strömavbrottsinformation, meddelanden via e-post eller sms.

Observera att användning av mjukvarurobot för inloggning och inhämtning av information inte är tillåtet.

Skapa ett användarkonto

För att kunna logga in och använda Energikonto behöver ni skapa ett användarkonto. Ange ert organisationsnummer och kundnummer. Ert kundnummer hittar ni på fakturan. Det framgår även i mejlet som ni får av oss när ni blir kund.

Energikonto är gratis och öppet dygnet runt. Välkomna in!

Vanliga frågor och svar

Kontrollera att du har angett ett giltigt användarnamn (dvs en giltig e-postadress) samt lösenord. Lösenordet ska bestå av minst sex tecken varav minst en versal, siffra eller specialtecken. Kontrollera även att du har angett rätt organisationsnummer och kundnummer. Kan du fortfarande inte registrera dig, kontakta vår kundservice på telefon 0771-53 53 00. 

Börja med att kontrollera att du har skrivit rätt användarnamn (e-postadress) och lösenord. Om du är osäker kan du använda funktionen "Glömt lösenord". Vi rekommenderar att du använder webbläsarna Chrome, Firefox eller Safari.

Om problemet kvarstår kan du göra en felanmälan hos vår kundservice, det gör du enklast via vårt kontaktformulär. Beskriv ditt problem så tydligt som möjligt och ange ditt kundnummer, användarnamn (e-postadress), vilken webbläsare du använder, tidpunkt då felet inträffade samt om du fått ett felmeddelande. Skicka gärna med bilder.

När du har loggat in på Energikonto ser du hur många anläggningar ni har via "Välj kund" högst upp. Du kan även se era anläggningar via fliken "Elanläggningar" i menyraden och där klicka dig vidare till respektive anläggning, eller via fliken "Energidata" i menyraden och välja anläggning i drowp-down menyn.