Håll dig uppdaterad vid strömavbrott

Strömavbrott kan vara både planerade eller hända plötsligt. Oavsett vilket så vet vi att du som kund vill ha information snabbt. Du kan få information vid strömavbrott genom sms eller e-post. Följ ditt strömavbrott med uppdateringar, prognos och vad det beror på.

Så här anmäler du dig

  1. Logga in på Mina sidor
  2. Ange om du önskar få avbrottsinformation via sms och/eller mejl.

laggdags_840x420.png

  • Driftsystemet känner av om ett fel har inträffat och skickar ut information till de kunder som påverkas.
  • Om felet finns i lågspänningsnätet, alltså elnätet närmast ditt hus, behöver vi få in en felanmälan för att det ska registreras. I samband med det får du och andra kunder som påverkas information om strömavbrottet från oss.

Har du fått meddelande om att avbrottet är fixat men saknar fortfarande ström? Då kan det skett ett fel som vi inte fått felanmälan om ännu. Kontakta oss gärna på telefonnummer 0771-53 53 00 så att vi kan åtgärda det.

  1. Logga in på Mina sidor.
  2. Du avregistrerar dig för information om strömabrott på sidan "Meddelande vid strömavbrott", alltså samma sida där du anmälde dig.
  3. Du hittar en översikt över de anläggningar du anmält till oss. Ta bort de uppgifter (telefonnummer eller e-postadress) som du inte längre vill ska få några utskick.

Du vet väl om....

...att vi också har en avbrottskarta där du kan se både oplanerade och planerade strömavbrott?

Vanliga frågor och svar

Om du har ett pågående strömavbrott kan du kontrollera om det redan är felanmält, det ser du på vår avbrottskarta.

Om strömavbrottet inte redan är anmält kan du göra detta via avbrottskartan genom att klicka på den blå knappen "Anmäl strömavbrott" under "Syns inte ditt avbrott i kartan?" eller genom att ringa till Felanmälan på telefon 0771-53 53 00 som har öppet dygnet runt. För att göra en felanmälan via webben krävs tillgång till BankID.

Om du vill få sms eller e-postmeddelande vid strömavbrott (både planerade och oplanerade) kan du anmäla dig till vår strömavbrottsinformation, det gör du enklast via Mina sidor eller Energikonto. Välj fliken Meddelande vid strömavbrott. Om du önskar strömavbrottsinformation för flera anläggningar gör du en registrering för varje anläggning.
Läs gärna även våra råd vid strömavbrott.

Besök Mina sidor eller Energikonto, gå till fliken Meddelande vid strömavbrott. Du kan enkelt markera vilken eller vilka prenumerationer du vill avsluta.

Om du avslutar ditt elnätsavtal och inte tecknar ett nytt så avslutas prenumerationen på strömavbrottsinformationen automatiskt, om du av någon anledning fortsätter få information ber vi dig kontakta vår kundservice via telefon 0771-53 53 00 så hjälper vi dig att avsluta prenumerationen.

Om du vill ändra dina kontaktuppgifter så kan du logga in på Mina sidor eller Energikonto för att ändra mobilnummer och/eller e-postadress dit vi skickar strömavbrottsinformation. Du hittar din information på fliken "Meddelande vid strömavbrott".




Information från: Ellevio AB, 

sidan uppdaterad 26 november 2021

Hjälpte den här sidan dig?